Archos Internet 70 Internet 7,0 inch / zwart / 8 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Archos Internet 70 Internet 7,0 inch / zwart / 8 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

hw2007 30-01-2012

Heb 2 exemplaren (250GB) 1 voor op reis en 1 voor mijn vrouw. En omdat de prijs zo laag was (Amazon 165 Euro) heb ik er vorige week nog een voor familie gekocht)

voordelen:
leest alle videoformaten (codec via Archos downloaden kost 10 Euro)
7 inch formaat is zeer mobiel
baterijduur: 5 uur (wel aantal instellingen aanpassen)
cpu snelheid is prima
zeer robuust (talloze keren gevallen)
goed virtueel toetsenbord

nadelen:
herkent geen externe HD via USB
geen Google market preinstalled (wel makkelijk erna te instaleren)
interne geheugen krap

En dan nog wat nadelen van Android:
Privacy beleid Google
Sommige applicaties zijn moeiijk te deleten (Google)
Bewerken WORD documenten is lastig

arnouttwee 14-12-2011

Mooi apparaat op zich.
Heb hem 5 maand geleden gekocht, en toch veel plezier aan gehad.
Lekker veel ruimte voor apps en films, en een goede vervangen voor als je een netbook enkel voor media gebruikt.

-goed scherm
-snel genoeg
-250GB is meer dan genoeg :)

Maar na 3 weken ging de linker luidspreker kraken.
Terug gestuurd naar redcoon, super geregeld binnen een week een nieuwe.
Die deed goed , soms wel een s een vastloper , maar niet wat met een reset verholpen kon worden.
Na 5 weken gewoon gebruik , ben zuinig op mn spullen, hardeschijf kapot, archos werkt wel maar er kan geen media of apps op de hdd worden gevonden.
Daar koop ik natuurlijk niet een tje met 250GB voor.

Redcoon gemaild, archos terug gestuurd , na 3 weken bericht , niet meer te repareren en niet meer te leveren.
Met redcoon kom ik er wel uit maar van archos zal ik niet meer wat kopen.
Buiten de leverancier om is de service die ik van archos zelf gekregen heb ronduit slecht.

gr arnout

paultim 01-08-2011

in maart gekocht weken aan-uit schakelaar defect na 2 weken een nieuwe gekregen. 4 weken later start niet meer op na 3 weken een nieuwe gekregen. 2 dagen oud bijft er een piepje in zitten wederom terug gestuurd pfffff

phasma 27-07-2011

Een prachtige tablet, prima formaat , laag gewicht en mooie prijs. Ben er erg blij mee!

Tjeerd666 21-07-2011

Geweldig apparaat, mooi scherm, perfect reagerende touchscreen, en met 250 gyg schij lach je ieder iPadgebruiker natuurlijk uit. Prijs kwaliteit verhouding is ook zeer gunstig. Tip: zet niet massas apps op je actieve homescreen omdat dit veel geheugen kost wordt hij langzaam van. Dat is het enige minpuntje ook, geheugen had iets groter gemogen. Zou deze zonder nadenken weer aanschaffen.

martinh123 02-07-2011

heb deze hij is goed zeker met de opslag 250 gig kun je er veel op kwijt.
Hij zou 300 gram moeten wegen maar dat is gelogen hij weegt 450 gram.

verder werkt hij goed maar het is nog geen ipad.
Met androit kun je leuke dingen doen maar ben er nog niet van onder de indruk.
Als je een game erop zet lijkt het wel of je in de begin jaren van de pc een spel speelt.
Hier zouden ze nog aan moeten werken.

De aansluiting naar een tv op hd is mooi heb het geprobeerd met een avi film op een 50 in tv het beeld is wel om naar te kijken.

Meldo 24-06-2011

heb de Archos 70 nu 2 dagen en ben inmiddels aan het kijken voor welke tablet ik hem ga inruilen.

Hij ziet er prima uit, beeld is scherp, touch screen werkt prima. 7 inch is een fijn formaat, en hij heeft een micro-usbpoort. Hij kan in principe vrij veel.
Het is alleen lastig dat eruit te krijgen.

Een aantal problemen waar ik tegenaan liep:
- apps lib gaf voortdurend server errors (op een Archosforum las ik dat dat vaker voorkomt). Opgelost door via de browser de laatste versie te laden.
- vervolgens kon ik alleen gratis apps installeren, geen betaalapps, kreeg wederom voortdurend server errors.
- bij installeren van gmail liep de tablet helemaal vast, enige oplossing was volledige reboot, terugkeer naar fabrieksinstellingen. Ik had verwacht dat hij dan dezelfde instellingen en apps had als toen ik hem kreeg (dit kan aan mij liggen/naïef zijn). De tablet was echter helemaal leeg. Zelfs apps lib stond er niet meer op (wederom via de browser opgehaald), geen voorbeeldfoto's,-video's en -muziek meer. Ik ben begonnen de apps er weer op te zetten. Toen ik hem kreeg stonden er toch redelijk wat apps op. Het is ook een 250 GB tablet, dus dat moet ook kunnen. Toch begon de zo goed als lege tablet bij app 3 (!!) te roepen dat hij helemaal vol was en ik ruimte moest maken om verder te kunnen. (mind you, ik was dezelfde apps aan het installeren die erop stonden toen hij uit de doos kwam).
- hierna liep hij prompt ook weer vast.

Ik had op basis van de specs en de reviews meer van de Archos 70 verwacht. Om de helpdesk van Archos te benaderen moet je de tablet eerst registreren. (als je daar dus een vraag over hebt, heb je pech)(het ging niet zonder moeite, dat registreren. Serienummer moest ik met een vergrootglas zoeken....). De handleiding is behoorlijk basic, beschrijft alleen wat iets zou moeten doen, niet hoe je dat voor elkaar krijgt, of wat je moet doen als het niet werkt.

Partagas 24-06-2011

Mijn vriendin wilde graag een wat kleinere tablet en de keuze is gevallen op de Archos 70 Internet Tablet met 8 GB flash geheugen. Het alternatief met een capacitieve display was de Samsung Galaxy maar die is m.i. way overpriced.

Deze kleine Archos doet wat ie doen moet. Goed reagerend capacitief scherm. Hij is lekker licht, snel, speelt alle multimedia formaten en is tevens een uitstekende eReader. Het beeldscherm is echt stuken beter dan dat zijn zijn grotere broer, de Archos 101.

De Archos 101 Internet tablet was een regelrechte fiasco. Deze heb ik omgeruild voor een Acer Iconia Tab 500 (prachtig apparaat overigens).

Wie voor een redelijke prijs een leuke tablet wil zit helemaal goed met de Archos 70. Ik heb trouwens met een beetje handelen een 32 GB SDcard (SANdisk cat4) er bij gekregen voor de helft van de prijs. Gewoon proberen hè. Als beschermhoes hadden we een echt lederen case bij PDAir.com besteld. Oerdegelijk en past als een maatkostuum! Zo kan hij overal mee naar toe en kan ook nog tegen een stootje.

fred2011 21-06-2011

Wat een.fijn.apparaat. We wilden.een tablet die goed werkt, en niet te duur is. Geen iOs maar android. Dit omdat Apple wel goed is ma alles dichtspijkert en de android market bied Mega veel free content. De Archos is echt geweldig voor de prijs. Is snel en ook het scherm voldoet prima. Meer 16.9 dan Ipad. Dus natuurlijker. Wel minder inkijkhoek, maar recht voor de Archos is hij werkelijk super scherp. En ik kijk toch niet via de zijkant. Veel aansluitingen. USB, Mini USB, etc. De 16 Gb uitvoering is maar € 299 bij de Dixons. Dixons zei eerlijk meer te verdienen op een Ipad, maar vonden de Archos een ZEER goed alternatief. 2 jaar garantie, wat wil je nog meer. Ben erg benieuwd wat Archos nog meer in petto heeft in de toekomst. Android 2.2 functioneerd prima. Ik ben overtuigd en heb de nodige euros bespaard. En oh ja, je kan je mobiel aansluiten om die als modem te gebruiken (tethering) zowel via usb als bluetooth.

Gummyknuppy 18-06-2011

Goede tablet, met erg veel geheugen, ideaal om op mijn werk even documentatie op te zoeken op de 250 gb schijf.

Internet via WiFi is goed, al met al ben ik tot nu toe erg te vreden.

bas2577 17-05-2011

Geweldig tablet voor als je het niet te duur wilt en toch de performance wil.

Mooi beeldscherm, lekker helder met LED backlight.
Microsd sleuf
Perfect capacative multi-touchscreen dat je maar lichtjes hoeft aan te raken en niet hoeft te drukken zoals bij een resistive scherm.
Wifi en bluetooth en Lan browsing werkt prima
micro-usb aansluiting ook als host te gebruiken.
Stereo geluid klinkt ook goed, maar best met headset.

Kortom prima tablet om met plezier te gebruiken.

Wel even in instellingen - apparaat info - powermanagement de instelling op overdrive zetten.
Dit omdat Archos hem standaard in optimaal insteld en dan begrenst je cpu maar op 800 mhz en met overdrive kan hij de volle 1000 Mhz benutten als het nodig is. Je homescreen werkt ineens veel vlugger and apps ook
Mooie is dat de accu niet veel minder land meegaat op deze instelling.

kortom ECHTE AANRADER

Thea13 18-04-2011

Graag wil ik hier het volgende beoordelen: de harde schijf. Ik heb 2x hetzelfde probleem gehad met de harde schijf, namelijk "stuk". De werkelijke oorzaak hiervan weet ik niet maar mijn gevoel zegt dat het geen apparaat is om bijvoorbeeld in een auto of in de trein te gebruiken. Dus bij vervoeren: advies: zet hem uit. Het eerste apparaat heeft het 1 week gedaan, de tweede hield het wat langer vol, namelijk 3 weken.
Het volgende apparaat wordt de 8 gigabite versie, hoop dat die wat langer mee kan!

teuntjeremi 24-03-2011

mooi ding, licht en veel mogelijkheden gezien prijs. Scherm viel me reuze mee, had slecht scherm verwacht maar is scherp. Heb nog nooit met android te maken gehad maar kon eigenlijk wat ik wilde gelijk uitvoeren, android market geïnstalleerd en eveneens verscheidene apps. Heb ook een ipad maar vond deze te groot en te lomp.

hmmmkoffie 07-03-2011

Prachtige tablet, erg blij mee:
- Slechts 300 gram! Lekker makkelijk vasthouden
- Android werkt prima. NAS benaderen met bestandsbeheer
- Flash ondersteuning
- Scherm is mooi en reageert prima (wel meteen calibreren na aanschaf!)
- USB- en HDMI aansluiting
- Android Market eenvoudig te installeren

Vergeleken hiermee is de iPad zwaar, duur, geen Flash ondersteuning, geen USB, geen HDMI...

Enige nadeel vind ik dat er nog weinig mooie apps beschikbaar zijn voor dit formaat scherm. Veel android apps zijn alleen geschikt voor smartphones. Maar ik neem aan dat dat snel gaat verbeteren nu er veel nieuwe android tablets op de markt komen. B.v. de game Angry Birds ziet er prachtig uit en werkt super. Facebook, Gmail en Twitter werken trouwens ook ideaal.

Al met al een prima koop, vooral voor deze prijs!

Johnb90nl 11-02-2011

Geweldig allround apparaat, dankzij bluetooth tethering met mijn gsm ook overal mobielinternet.
250 gb hardeschijf is natuurlijk helemaal te gek.
Als ik straks op vakantie ga heb ik alles bij me, dankzij e-reader mijn boeken, zoveel films en muziek als ik wil.
Dankzij crack draait ook androidmarket en heb je toegang tot honderden apps.
Mede door de relatief lage prijs een echte aanrader.

Corg61 03-02-2011

Leuke Tablet voor weinig geld. Na 2 FW updates draait het als een zonnetje. Wel is het een Tablet voor gevorderden omdat je hier en daar wel moet tweaken.
Dit alles ligt overigens zeker niet aan de hardware danwel de software! Speelt na aanschaf drivers bij Archos (15euro) alles af. Streamen vanaf je pc of NAS gaat perfect en via die mini HDMI ook naar alle flatscreens. Mooi is de usb, die dient ook als Host!
Jammer dat je de kabel daarvoor apart moet kopen. Maar ju kunt dan ook alles aansluiten (3Gdongle,fototoestel etc etc.) Leuk apparaat! een blijverT :)

Abelmn 29-01-2011

En teruggestuurd. Het is eigenlijk geen internet tablet, maar een grote telefoon waarmee je niet kan bellen. Internet pagina's worden door Safari niet compleet weergegeven (bijvoorbeeld Google Mail). Scherm glimt veel te hard zodat je steeds een beetje bij moet kantelen, vooral onder tl licht (idem bij Ipad trouwens). Ik had er meer van veracht. Toch maar doormodderen met mijn 4 jaar oude (inmiddels veel te trage) Nokia N800 internet tablet, die tenminste een echte Firefox browser heeft en een betere mediaplayer. En gelukkig niet van die onnodige Apps voor dummies. Kortom: Ik wacht nog even op betere software.

kaspertje15 18-01-2011

Geweldi.apparaat zeker een aan rdardie 250gb! Kekker veel geheugen vooral je bstanden...! Zeker een aanradar beeldscherm is.prachtig. de.batterij gaat.heel lang mee. De opstart snelheid vakt me tegen maja als dat nou het enige is. Werkt het touch screen peefect. Groetjes.kasper.

P.s verzonden via mijn archos 70 :)

Paul Melchior 19-12-2011

Zou dan toch eens naar het toetsenbord kijken, of daar iets mis mee is. Staan nogal wat fouten in de tekst. Ben zelf aan het twijfelen tussen yarvik en archos. Dit is trouwens verzonden op mijn ipad.

Grivo 14-01-2011

De Archos nu een tweetal weken in bezit, moet zeggen heel tevreden oven het apparaat, prijs kwaliteits verhouding is uitstekend, Android besturingssysteem is wel een beetje wennen, mmaar na een tijdje is het fijn werken ermee
de twee enige nadelen die ik (tot nu toe) heb gevonden zijn, zwakke (snelgids) handleiding en je hebt een extra kabel nodig, voor het aansluiten van een stick, muis, toetsenbord... er zit wel een micro USB naar USB kabel bij voor aansluiting met Pc, maar dat is male, en je hebt female nodig voor sticks enz.
maar dat kan de pret niet bederven, scherm is goed aanraakgevoelig, scherp en goede kleuren, het toestel is ook redelijk snel, internet is wel iets minder snel maar toch zeer aanvaardbaar, ligt goed in de hand speel video’s probleemloos af, al moet je wel rekening houden met het bestandstype, de batterij doet het behoorlijk tot 5 uur video vliegtuigmodus en powersafe ingeschakeld, er zijn allerlei apps te downloaden via appslib, heb al een paar keer een ander schermtoetsenbord gedownload maar krijg het niet aan de praat, hij blijft het standaard toetsenbord gebruiken, andere apps werken wel, doe ik iets verkeerd ik weet het niet
Ben er best tevreden mee

Harrydeparrie 07-01-2011

Sinds begin december hebben wij een Archos 70 en het is echt 'n geweldig apparaat. Mooi scherm, toetsenbord werkt prima (voor 'n touch screen dan..). Snelheid en bedieningsgemak is ook dik in orde. Zelfs het geluid vind ik acceptabel. Het gewicht en afmetingen vind ik een groot voordeel t.o.v. de 10" tablets, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

wkeller 26-12-2010

Na verbeterde Froyo (Android 2.2.10) van Archos en Google Market wordt het mijn voorkeur boven iPad en laptop voor op de bank: lekker licht (300g) met mooi en snel scherm, geheel standaard Android met alles beschikbaar in de Market. Batterij ook prima, evenals USB, SDHC card en LAN access. Veel value for money!

Peelander 24-12-2010

Mooie beeld kwaliteit. Snel internet. Genoeg apps's. Accuduur 4 uur en op gedimd scherm wel 7 uur. Draait bijna alle video's op dvd bestand na. Streamt zonder probleem films van mijn server. Ben zeer onder de indruk van het apparaat en de kids kunnen er goed mee overweg. Heb er 2! De Eerste kwam van Dixons via de webshop maar deze was helaas niet goed. Deze was al open geweest en leek al gebruikt of gerepareerd.
Kreeg na enige moeite mijn geld terug bij de Dixons in Goes.
De andere 2 komen van M.markt Breda (€250) en ben daar super geholpen.
Nadeel van de Archos 70: Geen stylus en geen verwisselbare accu!